Az anyatej gyermekre gyakorolt jótékony hatásai ma már közismertek, és egyes kutatások azt is bebizonyították, hogy a szoptató nők kevésbé vannak kitéve a magas koleszterinszint, a diabétesz és a szívbetegség veszélyének.
A szoptatás csökkenti a hasmenés és a fülgyulladások valószínűségét is a csecsemőknél. A szakértők ezért azt ajánlják, hogy 6 hónapos korig kizárólag anyatejjel tápláljuk gyermekünket, majd a szilárd étel bevezetése mellett folyatassuk a szoptatást legalább egyéves korig.
Az Észak-Karolinai Egyetem tanára, Dr. Alison M. Stuebe által vezetett kutatás most a szoptatás és a vérnyomás közti összefüggést vizsgálta. A megfigyelésbe 56 ezer anyát vontak be, akik közül 8900-nak volt magas a vérnyomása. A szakértők úgy tapasztalták, hogy azok, akik egyáltalán nem szoptattak, 22 százalékkal nagyobb eséllyel szenvedtek a problémától, mint azok, akik legalább hat hónapon keresztül anyatejjel táplálták csecsemőjüket.
Ez az eredmény ugyan nem bizonyít közvetlen összefüggést a két dolog között, állatkísérletek azt mutatták, hogy az oxitocin nevű hormon – amely a szoptatásban is szerepet játszik – késlelteti a magas vérnyomás kialakulását.
Az anya és a baba egészsége érdekében a kutatók javasolják, hogy mindenhol ösztönözzék és könnyítsék az anyatejes táplálást. Előnyös lenne bárki számára elérhetővé tenni a szoptatási tanácsadók szolgáltatásait.A szakemberek elérhetőségei az interneten is megtalálhatók, de fordulhatunk tanácsért a védőnőhöz is.
forrás: medipress.hu
Az embrió korai növekedési üteme összefüggésben van a későbbi vetélési kockázattal.
Most indul a Béres Egészég Hungarikum Alapítvány (BEH) egészségfejlesztésre fókuszáló pedagógusképzés-sorozata!
© TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. 2012
Az oldalon szereplő termékajánlatunk áruházanként eltérő lehet. A termékek színben és méretben a fotón látottaktól eltérhetnek.